onsdag 16 maj 2012

Att hindra någons liv

Vem ger en människa rätt att hindra en annans liv?
Vad är en ond och vad är en god människa?
Kan man äga en annan människa?
Du kan inte tvinga dig på en annan människa! Ingen människa har rätt att hindra en annan från att leva ett harmoniskt liv. Ingen. Inte ens om du har fyrtio år av äktenskap tillsammans med denna människa har du rätt att hindra honom/henne.
Om någon säger att hon/han vill gå, måste man låta den personen få välja detta! Vi är inte varandras ägodelar.

Nu ska jag strax se på "Uppdrag granskning" som förmodligen idag kommer att ge SD några nya röster!
(Jag hör inte till dem, men jag delar uppfattningen att islam inte är en oskyldig religion! Varför? Jag har jobbat med tillräckligt många muslimer för att ha fått den uppfattningen!)

Men så skönt för de muslimska kvinnorna att de vet när mannen tar sig en ny fru. Hur många andra kvinnor vet när det finns en eller flera extra med i båten?

Nu har jag sett "Uppdrag granskning".
Vad tror Janne Josephsson hade hänt med den kvinna som hade polisanmält sin make för polisen? Vad tror han hade hänt med barnen?
Har Janne Josephsson egen erfarenhet av myndigheter?
Det är kanske inte så konstigt om imamerna avråder från att polisanmäla! De ser nog längre än J.J. De ser vad som händer efteråt!

Inga kommentarer: