tisdag 22 maj 2012

Hade skrivit, men tog bort det...

Jag hade skrivit ett inlägg om ärkebiskopen, som döpte prinsessan Estelle idag, men jag ångrade mig och tog bort det.
Mina barn hade den mannen aldrig fått döpa! 

Han var som biskop i Växjö stift min ordförande den största delen av min tid som rektor på en folkhögskola inom Växjö stift. Det blev en oförglömligt hemsk tid sedan han kom dit.

Hans företrädare som biskop i Växjö stift, som jag hade mycket bra kontakt med, dog i en trafikolycka. Men jag har kvar ett papper från honom där det står; "Från stiftets sida är vi glada över dig!"
Jan Arvid Hellström var en mycket begåvad person, inte så lättduperad! Det var en stor sorg och chock när han omkom.

Och Anders Wejryds efterträdare som biskop i Växjö stift blev under förnedrande former tvungen att lämna sitt ämbete.
Och vad hände på kyrkokansliet i Uppsala med alla dem som fick lämna? Enligt uppgift till en kostnad av ca 10 miljoner kronor.

Varför gör ingen research på den mannens framfart? När han inte viger eller döper kungliga!

4 kommentarer:

vally sa...

Det låter hemskt.
Avsätter han folk på löpande band.
Han måste drivas av ärelystnad.
Jag blev lite orolig när han hystade omkring Estelle.
Vilket barn . Så lugn och oberörd.

nya tant lila sa...

Den gången han skulle utses till ärkebiskop berättade de på en av kvällstidningarna att de hade en boom i inkorgen på email! Det var fruktansvärt kritiserat från vissa håll. Men de skrev inget förrän efter valet!
Vi är många som har råkat illa ut!

Ja, barnet var mycket lugnt. Nästan kusligt lugnt i all uppståndelse tyckte jag.

vally sa...

Jag reagerade nog lite (ganska mycket) för hur oberörd den lilla var.
Men jag har glömt det där med utvecklingen hos de små.

nya tant lila sa...

Skulle varit intressant att se vad man skriver på Twitter, men jag är inte med.