onsdag 23 maj 2012

Man blir alltså tjatig...

I mina privata relationer tycker folk ibland att jag kan vara tjatig, säger samma sak om och om igen.
Tänkte idag att det är ju inte så konstigt att man är som man är.
Nu hoppar jag över hur det är att försöka fostra barn!

Men tjugo år på heltid med undervisning av invandrare/asylsökande, då man fick upprepa det man sade gång på gång på gång, sätter sina spår.

Och samma sak med turister. Du måste faktiskt säga var och när man ska träffas igen flera gånger innan de lämnar bussen för att gå på egen hand.

Just det, tänkte jag, när de ringde från turistbyrån två timmar efter det att jag hade lämnat bussen idag för att en man hade gått till fel upphämtningsplats. Den där tanken jag hade när jag steg av bussen att platsen och tiden nog borde ha upprepats var alltså helt riktig!

Ja, tjatig är man och tjatig blir man också i det privata, för man tar liksom tjatet med sig!

Idag har jag guidat i Ronneby i Heliga kors kyrka och i Bergslagen.

Inga kommentarer: