onsdag 2 november 2011

Lönar sig negativ marknadsföring?

Tänk om företagare skulle marknadsföra sig genom att tala om hur dåliga deras konkurrenter var? Om deras starkaste reklam för sin vara skulle vara att berätta hur usla varor de andra hade.
Det skulle nog inte ge någon framgång, eller vad tror du?

Detta borde kanske en del politikerbloggare tänka på. Man säljer inte sitt eget budskap genom att idiotförklara de andra partiernas politik!

5 kommentarer:

vally sa...

Du hittar på så mycket men det är kul.
Politiker kan väl ostraffat puckla på varandra, men när det gäller marknaden, faller det väl under förtal.
Inte vet jag.
(Vågar knappt skriva till en svensklärare.)

nya tant lila sa...

Nej, man snälla Vally, kan lärare idag ha en sådan respekt?
Jag har kopplat av, men var irriterad på s-bloggarna för jag förstod faktiskt inte vad några skrev. Det var näst intill obegripligt.
Jag menade inte direkt förtal utan bara att man hånar politiken och företrädarna. Men detta säljer inte! Man vinner inga val på det.

vally sa...

Det är lugnt.
Nu måste vi tänka på skönhetssömnen.
Natti

nya tant lila sa...

Vally, jag ser att jag läste din kommentar för snabbt.Vet inte om man kan åka på förtal av konkurrenter, det är möjligt.
Men vad jag menade var att man SÄLJER inte genom att tala om vad andra gör dåligt.

nya tant lila sa...

Godnatt själv!Jag sov ett tag efter maten så jag håller igång lite till.