Amelia Adamo (behövs någon presentation?) har i en intervju med Håkan Juholt i M - magasin också fått med hans tankar om den socialdemokratiska politiken . Nu tycker inte jag att en tidning ska ägna sig åt att saluföra politiska partiprogram på det viset och ringde upp redaktionen. Att Håkan J. verkar tämligen oberörd är kanske inte något att hylla, utan ett karaktärsdrag som man kan fundera över. Det finns ju människor som inte riktigt begriper vad de själva gör, och som inte riktigt tar in omgivningens reaktioner.
Jag har här på bloggen skrivit om den smygreklam (ja, egentligen är den ju ganska öppen) som förekommer i program som Go´kväll, Babel med flera program, inte minst då det gäller böcker, och nu kunde man ju fundera över om månadsmagasinen har blivit en ny marknadsföringsväg för politiska partier.
Vid samtal med redaktionen bedyrade de att de inte sponsrades av Socialdemokraterna. Nehej! Men då borde kanske den intervjuande Amelia Adamo inte tagit med direkt partipolitisk propaganda.
Nu påpekade den jag talade med att M-magasin ägs av Bonnierkoncernen. Det borde jag ha vetat. Vad äger de inte? Så, då kan man kanske inte bara fortsätta med att påstå - vilket görs med emfas på s-bloggarna - att den borgerliga pressen försöker få bort Juholt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar