torsdag 3 november 2011

Pyromaner, våldtäktsmän, rånare och skandalösa vd:ar

-Du är nervös för allting, sade dottern i morse.
Ja, jag börjar bli nervös för det mesta.
I natt var det inbrott här i byn medan en familj sov på ovanvåningen.Vi är långt, långt från den tid, som var för 30 år sedan, när jag flyttade hit, och alla hade ytterdörren olåst, ja det fanns till och med de som hade bilen med nycklarna i på uppfarten.

Nu ska landstingsskatten höjas med för min del ca 200 kronor i månaden. Räntan höjdes med 600 kronor per månad när lånen skrevs om. Det fasta elpriset, som jag tecknade avtal på för elen, har förmodligen varit en dunderförlust då elpriset varit så lågt den sista tiden.

De skandalösa ersättningarna och pensionerna till bankernas och näringslivets högsta tjänstemän är pinsamma.

Varför ränner ungarna runt och sätter fyr på skolor och varuhus? Har de så tråkigt eller är de så uppstressade?
Man är rädd för att gå ut. Är man ung är man rädd för rånare och våldtäktsmän, som jag skrev häromdagen, och är man äldre är man rädd för att bli rånad.
Jag är så trött på detta Sverige som det har blivit! Så otroligt trött på detta skitland!

1 kommentar:

P-A Jonsson sa...

Om du är så trött på det "skitland" som gett dig möjlighet till utbildning, tilläggsutbildning, grundtrygghet, frihet etc så är det bara att flytta. Det är numera tämligen enkelt att flytta såväl inom Norden som EU.


Tack och lov är den rädsla som du beskriver inte särskilt spridd.