onsdag 16 november 2011

Tja, jo, kanske...

Någon från det förflutna är på semester, eller vad man kallar det när pensionärer reser. Det är vackert där han är, det kan jag se på bilderna jag får.
Om jag skulle kunna åka dit?
Jo, kunna och kunna... Med stor ansträngning kanske. Lämna katten någonstans, ta mig till en flygplats, ta ut de sista reserverna efter att ha  tagit tag  i min kropp på allvar så att jag orkade röra mig...
Fast  visst är det smickrande vid min ålder att någon vill träffa en!
Kanske ska jag ändå fundera på det- till nästa år om jag lever...
Man är kanske dum mot sig själv och kanske missar man gyllene dagar. Vem vet?
Men, soliga höstpromenader i skogen utanför mitt hus är också fina, och igår tog en syster oss med till Antarktis på logen. Ibland är det  bekvämast att se saker på bild!

Inga kommentarer: