lördag 18 augusti 2012

Vad händer här nu då?

Jag undrar vad som händer i mitt hus just nu. När jag hade ätit glass såg jag att frysen, som ju ska hålla -18 grader (Var hittar man tecknet för grader på datorn?) bara var -14. Försökte reglera detta, men den blev varmare och varmare; 12, 11 och sedan rasande fort bara minus en grad.

Då började jag laga till kyckling som jag hade i den, för den ville jag inte skulle gå förlorad.

Sedan vet jag inte vad som hände för plötsligt sjönk temperaturen igen och blev -2,3,4,5,6,7,8,9,10. Då öppnade jag dörren och tog glass, och då steg den till minus nio grader. Nu vet jag inte vad som händer.

Ja, så kan ju livet också vara, tänkte jag. Man sjunker och sjunker och måste ibland på något sätt nå botten för att kunna stiga på nytt. Men då gäller det att inte hasta för mycket, för då kan det haka upp sig.

Tänk, jag är nog förstörd av mina litteratur- och konsthistoriestudier, när jag till och med kan hitta symbolik i en frys som krånglar!



Inga kommentarer: