tisdag 7 augusti 2012

Kommentarer och återkopplingar

Den mediala världen är ganska känd för mig. I många år har jag skrivit debattartiklar, jag har frilansat som reporter, gått fackkursen på Poppius journalistskola i Stockholm (våren 1992)plus en kort vidareutbildningskurs ht 2008 och åtskilliga gånger själv blivit intervjuad i tidningar och även i radio. Gapar man eller har man ett jobb av officiell karaktär, så hörs och syns man oftast.

Det är inte så ofta som det blir feedback på debattartiklar nu för tiden, såvida man inte kritiserar någon, för då hänger folk alltid på, eller om det handlar om SD, för då kommer också reaktioner.

Ibland får jag höra av folk jag träffar att de alltid läser det jag skriver i mina  artiklar, och det är ju glädjande.

Men så är det bloggarna. Vilka läser dem? Det känns liksom annorlunda när någon går in på min personliga blogg. Inte som när de läser en tidningsartikel av något slag.

Några vet jag vilka ni är, men ni andra?

Vad är det som gör att sidvisningarna plötsligt rusar i höjden en dag? Ja, när jag var i hetluften på ölandsprästens blogg mångdubblades de, men en helt vanlig dag, vad är det som gör detta? Ett sökord som blir uppmärksammat? Jag förstår det inte.

Den här bloggen är modererad. Det händer att jag inte tar in kommentarer. Är de kränkande mot någon annan och identifierbara, hamnar de inte här. Inte heller om de innehåller svammel alltför långt från ämnet eller genom, troligtvis, avsiktliga förvrängningar snedvrider budskapet i det jag har skrivit. Så är det med modereringar. De är till för att man ska godkänna.

Ett tag stoppade jag alla anonyma kommentarer, men om dessa är av oförarglig karaktär, har de fått passera den senaste tiden. Ibland har de dessutom kommit in långt efter publiceringen av blogginlägget.

Du är välkommen att kommentera! Jag är nyfiken på vad du tänker och tycker om det skrivna!

Sommaren lider mot sitt slut!

Inga kommentarer: