söndag 5 augusti 2012

De som gör oss vackra, och de som sänker oss i skit

Visst är det förunderligt hur vi människor påverkar varandra. En del människor får oss att känna oss vackra och vänliga, ja rent av goda. Andra trakasserar oss och smutskastar oss så att vi ser oss själva som rakt igenom svarta och icke-attraktiva.
.
De senaste åren har jag haft mera tid än förr i mitt liv, och jag har hunnit tänka mycket. Saker från det förflutna har dykt upp, saker som fanns inom mig som jag inte själv var medveten om. Goda saker och dåliga, onda och sårande tilltal.
Ibland hör jag något av det vackraste jag har hört en man säga till mig. Någon sade en gång för många år sedan

- Du skulle alltid vara finklädd när du träffar mig!

Jo, det skulle jag ha varit. Alltid.

                     Planteringen från hamnen i Kristianopel.


Inga kommentarer: