lördag 4 augusti 2012

Inte som förr

Det händer ofta att folk tror att jag är yngre än jag är. Då brukar jag förklara att åldern kanske inte syns, men den känns. För så är det helt klart.
Två heldagsguidningar och två kortare guidningar på fem dagar är egentligen för mycket. Det är ganska ansträngande att stå inför folk så där.
Ibland kan jag minnas hur det var förr när jag kom hem från en resa till Italien, slängde smutstvätten i maskinen för att nästa dag fara iväg till exempelvis Österrike på nytt reseledaruppdrag. Då var kroppens tillstånd helt annorlunda. Även viktmässigt. För det är väl inte det senare tillståndet som gör mig trött?
Man kan ju inte veta så noga.
Men trött har jag varit i två dagar nu.
Idag är det dags att ta itu med följderna av detta. Var ska jag börja?


1 kommentar:

LFL sa...

Jo, det känns!