torsdag 9 februari 2012

Till 75 år- ja, men hur?

Skådespelare tycks arbeta länge. De har väl dåliga pensioner, kan man misstänka. Igår var en kvinna intervjuad på tv. Hon var något till åren kommen. Hon skrattade apropå att arbeta länge och tillade att det ju gällde att komma ihåg replikerna.
Åldern tar ut sin rätt på olika sätt, inte bara i att man blir tröttare. Själv har jag alltid haft svårt för namn och lätt för siffror. Konstigt nog, för om jag har lätt för något så är det ju språk och inte matematik. Men så är det. Det där med namnen har inte blivit bättre, och samlas man några i min ålder är det rena farsen för man sitter ofta och pratar om folk, som alla vet vilka de är, men ingen minns vad de heter.
Och som jag sade för en tid sedan
- Det har ingen betydelse om jag berättar en historia flera gånger för samma väninna numera, för ingen kommer ihåg att jag har berättat den!
Vi har en underbar tid framför oss i vårt land med en massa gamlingar som kommer att fatta samma beslut om och om igen! Tror jag, vis av erfarenhet.

4 kommentarer:

vally sa...

Det får bli ättestupan. Så kan vi inte ha det.
:-)

nya tant lila sa...

Men nog är det väl bra att vi får tid då vi slipper jobba!

vally sa...

Självklart!
Men om visionären Reinfeldt får råda, hinner vi inte med det.

LFL sa...

Reinfeldt har visst tänkt bli diktator på livstid.