lördag 18 februari 2012

Ranelid gick hem, men gör Hägglund det i fortsättningen?

Jag kan väl tycka att kvällens deltävling i Melodifestivalen var bättre än de tidigare. Fast själv blev jag lite förvånad över att Björn Ranelid gick vidare. Tyckte mest att det var en grupp tjejer som upprepade "Miracle" som ett mantra, och hans aforismer har vi ju hört många gånger. Den andra vinnande låten var inte så tokig, tycker jag, det var faktiskt melodi i den.
Men varför kommer få vackra tjejer längre än till deltävlingarna? Deras låtar var väl ganska bra.

Sedan undrar jag vad killarna gjorde på scenen. I den första gruppen var någon halvklädd med öppen skjorta, och flera var nog rädda för att gylfen var öppen, för de tog sig flera gånger över pungen. (!)
En annan ung man hade sådana där byxor, som Mohammed kanske ska återfödas i, på sig.

Trevligt är dock att de unga kvinnorna var så välklädda och faktiskt inte det minsta vulgära i sin klädsel. Ett klart framsteg för Melodifestivalen.

Framsteg blir det nog inte för KD, som nu har gett med sig om att slopa steriliseringstvånget vid könsbyte. Jag ser inte längre skillnaden mellan partierna. Borde inte Kristdemokraterna stå för något annat?
Låt kvinnor vara kvinnor och män vara män, oavsett om de är heterosexuella eller homosexuella!

Gyttra inte till det här samhället genom att skapa någon sorts halvvarelser, varken män eller kvinnor!
Sådana idéer, att man vill bli byta kön, men ha kvar fortplantningsförmågan från sitt gamla kön, menar jag, hör inte hemma inom lagstiftningsområdet, utan i terapistolar! Det ter sig i mina ögon bara helt sjukt! Vet man inte vad man vill?

Den person, som var intervjuad i TV om detta enorma framsteg att slippa sterilisera sig, trots att hon ville bli man, sade att hon mycket väl kunde tänka sig att få barn, trots att hon förvandlats till man.
Jag bara skakar på huvudet. Vet folk inte vad de vill?

Det är inget märkligt om människor väljer att inte få barn, men om man väljer att föda barn, trots att man vill vara man, då måste man väl  ha mer än en skruv lös?
Är det dessa lösa skruvar vi vill ha i vårt samhälle? Nej, där är gränsen överskriden för mig! Jag vill ha ordning, reda och gränser.

1 kommentar:

LFL sa...

Så här har KD gjort hela tiden, låtsats vara emot det som partiledningen egentligen är för. Man säger att man "prolbematiserar". Abort är ett "svårt beslut", exempelvis. Det är detta falskspel av den nuvarande partiledaren som har fått den kristna opininen inom partiet att föra fram Odell som partiledarkandidat. Detta kommer att ske igen