lördag 18 februari 2012

Ett fördummat samhälle?

Egentligen är jag rätt bloggtrött. Tycker att de flesta kör på i samma hjulspår. En del bloggar verkar vara småfolkets kverulationsarenor. Det ter sig onekligen som om de är tillhåll för dem som aldrig nådde framgångens höjder, och så samlas man där och förtalar mera framgångsrika och kvirrar ihop.
Inte heller blir det mycket dialoger, vad jag läser. En slänger ut ett inlägg, en annan slänger ut sitt inlägg och en tredje, fjärde etcetera slänger ut sina. Men aldrig mötas de. Det är som om bloggvärlden bestod av monologer eller kommentarer i monologformat.

Ja, nu undantar jag förstås vissa domprostbloggar, där folk verkligen diskuterar samma saker, om och om igen, i ändlösa inlägg, och där en del personer helt verkat ha fastnat i vissa frågor som de ständigt återkommer till vad blogginnehavarens inlägg än handlar om.

Och på Fb kan man läsa om vilka tidningsartiklar vi läser och om våra vardagsbestyr. 
Jag undrar jag om vi inte håller på att gå emot den stora fördumningen i vårt samhälle?

Inga kommentarer: