måndag 13 februari 2012

Nu är jag där igen...

i en tillvaro med dubbelbokningar. Men så är det ju faktiskt också så att alla människor ska ha sina årsmöten de här veckorna. Så får man pussla ihop det ibland, för att få ihop det.
Fast vad gör man om det är årsmöte i en förening där man är vice ordförande, och där man ska skriva om årsmötet och samtidigt en konfirmation i släkten?  Ge mig gärna ett råd! Vad väljer man?

 Jag vill inte gärna utebli från årsmöten, där jag sitter i styrelsen, men inte heller från ceremonin i kyrkan på konfirmationen. Och jag kan inte vara på båda platserna samtidigt.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Inbillar mig att årsmötet borde förstå om du behöver gå på en konfirmation. Rent spontant skulle jag nog prioritera familjehögtiden men å andra sidan beror det lite på hur nära släktskapet är.

nya tant lila sa...

Nu är det inte så enkelt för styrelsemötet är för KviSk och på Åkersberg,Lunds stiftsgård, en av mina absoluta favoritplatser.
Så jag har bestämt att ansluta mig till konfirmationen hemma hos värdfolket. Alla får inte plats i kyrkan, för de har bara ett visst antal platser tilldelade.