onsdag 15 februari 2012

Gud är ingen upptäckt!

Jag är övertygad om att det finns en kraft i tillvaron, som jag kallar Gud. Till detta tror jag också på en jungfrufödsel, som gjorde det möjligt för Gud att komma till jorden och förmedla sitt budskap.

För mig är detta med gudskraften och Guds existens lika naturligt som luften jag andas. Därför har jag mycket lite förståelse för allt det ståhej som ibland uppstår kring Gud/Kristus. Gud är ingen upptäckt. Han (jag säger han) kom inte till för att någon plötsligt tyckte sig förnimma att det fanns en kraft som de inte kände sedan tidigare.
Inte heller förstår jag de människor som har sin kristendomstolkning som någon sorts varumärke. Jag är en som... Vi tänker så här... Vi är rätt, och de andra är fel...

Coola ner! Vår fader i himlen ser oss, det tror jag. Oavsett om vi gapar om honom, vittnar om honom eller ber till honom, så finns han där, alltid närvarande på ett förunderligt sätt.

2 kommentarer:

vally sa...

Som på en ingivelse fann jag detta hos dej. Just nu. Så är det ofta för mig.
Jag har precis samma tro.
Jag skall mejla dig en blogg så förstår du varför.

nya tant lila sa...

En del kristna låter, tycker jag, som om de hade patent på Gud och som han inte fanns om man inte trodde just som de. Andra låter som om de hade uppfunnit Gud. Jag bli bara så trött på allt detta.