lördag 11 februari 2012

Modernt att vara fet?

Nu har jag sett andra delen av melodifestivalen. Jag ska inte kritisera låtarna, för man ska inte ta ifrån människor deras glädje, och det finns säkert de som tyckte att den var bra. De båda vinnande  var för övrigt inte så tokiga, tycker jag.

Vissa saker kan man konstatera. Snygga tjejer har inte en chans. Det hjälpte inte att denna Marie någonting förra gången stod iklädd något som såg ut som ett fiskskinn och ålade sig och kromade sig till en inte helt tokig låt. Hon hade inte en chans, för hon var garanterat för snygg! Samma sak idag med kvinnorna med bättre utseende, de åkte ut illa kvickt. En var klädd i något som såg ut som ett rosa nattlinne och en hade något tätt tyg i gälla färger som starkt avslöjade att hon var helt utan former.

Annat var det med de feta damer som framträdde både som introduktörer och som dansare. Jag gillar tjocka människor! Det är sant! Jag tycker det är snyggt när folk är mulliga. Så man kan ju konstatera att det nog vänder nu, för nu släpps även människor med kurvor, både fram och bak fram på scenen. Fint!

Men sedan tycker jag att om mörka människor så gärna vill vara blonda, då ska de se till att färgen går ända ner i hårbotten, så att man inte ser det mörka håret längst in. Dessutom passar det inte. Vi som är naturligt blonda har en helt annan färgskala i hud och på ögon. Varför inte behålla det mörkare håret? Är det något fel på det?

Inga kommentarer: