lördag 10 september 2011

Var börjar jag idag?

Många pensionärer säger efter en tid i pensionärslivet att de inte förstår hur de hann att jobba förr. Detta beror  förmodligen på att man efter pensioneringen upptäcker att hemarbetet egentligen är ett heltidsarbete och har blivit misskött.
Ofta tänker jag på att det är för mycket omkring mig; för mycket av prylar, för många möbler, för många böcker och för många aktiviteter.

Trädgården tog tillfälligt sammanboende hand om i somras och där rensades och sågades ved, men ännu har jag mycket att göra där.

Och så inne i huset! Och så måste jag titta på guidningen för sex (!) timmars kommande guidning på tyska.

Var börjar jag idag? Kanske med badrummet... Ute hänger regnet i luften. Jag skulle kanske baka en god kaka och göra en paj. Det var länge sedan nu.
Sakta försöker jag nu falla in i mitt eget livs spår igen, lite klokare, lite mera besviken och uppgiven på relationer.

Nu ska jag lyssna på Bach- min favoritkompositör! Det skapar lugn i själen.



Inga kommentarer: