måndag 12 september 2011

Vad skall folk säga?

På väg för att möta de tyska turisterna i vår länresidensstad idag för en sex timmars guidning i tre städer (ja, jag är trött i huvudet nu efter att ha guidat på tyska den tiden!) satt jag och slölyssnade på P4. Den enda gången jag hör det programmet är faktiskt i bilen. Men det känns alltid lite lagom avslappnat. Nu var det en coach som blev intervjuad, en sådan coach som arbetade med att vi skulle nå våra drömmar och högsta potential. Det var faktiskt inte så dumt det hon sade, tror jag ska pröva en del, för det är säkert lätt att låsa fast sig i både tankar och situationer.
En sak som var rolig vill jag gärna återge.
Intervjuaren sade
- Men är det inte så att vi är så rädda för vad folk ska säga om vi gör det vi kanske vill göra?
Då svarade coachen
- Om vi visste vad folk säger om oss utan att vi har gjort det vi vill, skulle vi inte bry oss!
Jo, det är nog sant!

En del säger mycket på andras bloggar. De försöker styra blogginnehavaren och tala om vad denne inte ska skriva. Detta är så dumt så man borde nästan inte kommentera det.
En blogginnehavare bestämmer vad som ska stå på bloggen, både vad han/hon själv skriver och vilka kommentarer som publiceras. Passar inte innehållet är det bara att låta bli att läsa.
Överskrider blogginnehavaren publicitetsgränser kan man anmäla.
Men jag upprepar vad jag har skrivit. Att kritisera någons ämbetsutövning är inte förtal eller förföljelse! Och jag skriver inget "på rykten " utan att det är väl underbyggt.

Så låt mig slippa en massa dumma utfall på kommentarna!
Ibland undrar jag om folk är nyktra när de far ut i saker som de inte alls har med att göra!

Inga kommentarer: