söndag 11 september 2011

Nödvändig trovärdighet

Självklart kan jag ha bristande konsekvens i det jag säger och skriver, det har vi väl alla.
Men de personer som ska företräda andra eller staten eller en kyrka i ledande positioner, måste vi kunna kräva ska vara genuina.
Jag förföljer ingen, varken här eller  på en annan blogg om jag påpekar att blogginnehavaren inte blev avsatt från en kontraktsprosttjänst av en politiker, utan av biskopen. Det är nämligen biskopen kontraktsprostarna ersätter ute i församlingarna, och det är inte kyrkomötesledamöterna som väljer dem! Detta är bara att påpeka formalia. Det var inte heller en kyrkomötesledamot som höll på att entlediga vederbörande präst helt från tjänster i stiftet, vilket föranledde en lång lista av protester på nätet.
Jag insinuerar inte eller far med osanning som misstänkliggör! Jag berättar bara hur den  sanningen var. Man kan inte fantisera om var besluten fattas!
Och vem fick bort biskop Thidevall? Han föreföll ju helt rättslös, tyckte jag. Hårda nypor! Oförmåga att lösa en konflikt! Bara ut med folk! Ska detta prägla Svenska kyrkan? Uppifrån? Botten, det är vad det är, ingenting annat än botten!
Och hur många har åkt ut från kyrkokansliet? Alla omöjliga människor?

Inga kommentarer: