torsdag 8 september 2011

Meddelande till och om L.F.

På bloggen http://larsflemstroms.blogg.se ligger sedan ett par dagar två inlägg som är förtal och lögner om mig.
Dessutom är hela historien förvrängd.
L.F. insisterar nu på att vår förlovning inte alls är bruten av honom.
Han menar tydligen att man kan skriva följande på en bloggkommentar på en annan kvinnas blogg om sin fästmö
"En person, en folkpartist, som utger sig för att vara min fästmö..."
Observera "som utger sig för att vara.."

Därefter ska denna fästmö bara låta detta passera, inte ta notis om det, inte uppfatta detta som att de överhuvudtaget inte är förlovade och fortsätta relationen som tidigare ( det vill säga då de alldeles uppenbart var förlovade tre minuter innan bloggkommentaren skrevs).
Jag måste fråga mig hur män tänker som tror något sådant?

Oavsett vad L.F. nu menar, oavsett hur många felbeslut han anser att han har tagit, så ger jag härmed mitt svar på hans blogginlägg.
Jag vet ju att det skulle vara lönlöst att försöka få kommentarer publicerade!

Min relation med L.F. har definitivt upphört, vem som än har tagit det beslutet!

Och därmed anser jag saken vara utagerad, och jag kommer inte att falla tillföga för några som helst hot om förtal om något som jag inte vet vad det är
Detta var alltså, för att upprepa mig, ett svar på två blogginlägg.

Tillägg
 För övrigt är det mycket märkligt om L.F. inte kan se de sociala signaler som ligger i att man inviterar någon över en fika för att man har så mycket gemensamt att prata om. Så arbetar man väl inte i politiken! Då diskuterar man och träffas på möten i vart fall de första gångerna.
Men visst, om någon får denna totala uppmärksamhet att en person fyller hennes blogg med oändliga haranger, kan man säkert misstolka saker.
Och vad detta med "äldre kvinna" beträffar så är denna människa, enligt bloggen, fem år yngre än herr F.själv! Men kvinnor är kanske äldre än män i samma ålder!

När nu L.F. totalt missuppfattade min mycket enkla mejlfråga till honom om vem han var, för att jag helt enkelt var nyfiken på detta för ett och ett halvt år sedan, som en invit, varför skulle han då inte uppfatta något som helt solklart verkade vara just en personlig invit?
Och om man inte uppfattar det så, varför nekar man då till att man är förlovad?
Att förneka sitt dubbelspel-eller försök till ett sådant- ter sig för mig enbart löjligt. Och dubbelspelande män, som förnekar mig offentligt, har inget i mitt liv att göra!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom jag följer din blogg har jag även följt detta. Fann det komiskt med *äldre kvinna* - som var minus 5 - typiskt, liksom. Vet att det kan vara svårt att lämna, men hoppas att du kan lämna. Verkar vara en energitjuv. Men, som du skriver i nästa inlägg. Passion är fruktansvärt svårt att hantera, den behöver sina ställföreträdare. Lycka till, till dig.

nya tant lila sa...

Tack!
Ja, alltså karlar är obetalbara ibland!
Inte nog med att kvinnan är fem år yngre än L.F. utan hon är sex år yngre än jag, som är ett år äldre än han.(kanske inte syns, men känns!)
Det finns många sätt att ge nålstick!
Jag måste lämna! För att överleva! Det borde jag ha gjort för länge, länge sedan! Och jag har ju försökt... Och passionen är för min del ganska så utbränd.

P-A Jonsson sa...

Jag blir beklämd av din inställning till kontakt mellan människor.
Detta misstänkliggörande av mänskliga kontakter skapar ett otäckt samhälle.
Det behövs MER av samtal mellan människor. Två människor kan faktiskt träffas och prata om gemensamma intressen UTAN att det leder till sex. Allt handlar faktiskt inte om sex! (I alla fall i min värld.)

Och i politikens värld blir det allt vanligare med det personliga mötet.
Eller har Norges statsminister Jens Stoltenberg sex med alla personer som han besöker i deras hem i den norska valkampanjen?

nya tant lila sa...

Var någonstans har jag talat om sex i det här sammanhanget?

De sociala koderna mellan människor i min egen generation, i ett parti som jag har varit medlem i under nästan trettio år misstänker jag att jag bedömer bättre än du!

nya tant lila sa...

Dessutom, hur började hans och min relation?
Efter många inlägg på bloggarna skickade jag (totalt utan avsikter) världens mest oskyldiga fråga: Vem är du?
vilket uppfattades som en invit! Och här sitter jag idag...
Alltså jag vet hur män kan uppfatta saker. Och jag vet vilka avsikter kvinnor kan ha. Det var tydligt en invit som det var formulerat.
Jag har testat av formuleringen bland väninnor i min ålder som har samma uppfattning som jag.
Men vem har sagt att detta skulle leda till sex? De är väl inga kåta tjugoåringar heller!

nya tant lila sa...

Och vad har du för insikter i min inställning till kontakt mellan människor?
Jag träffar massor av människor som jag samtalar med i olika sammanhang. Och jag tror få människor har mött så många olika människor som jag har gjort i mitt liv.

P-A Jonsson sa...

ntl,

1. Jag skulle rekommendera dig att vara lite mer försiktig att förringa mina insikter i ett visst partis ungängesformer. Speciellt eftersom du inte vet någonting om min partibakgrund...

2. Det är beklagligt om din generation är så totalt otrohetsfixerad. Så att en man inte kan umgås med en annan kvinna än det har är förlovad/gift med på tu man hand. Det är inte riktigt fallet i senare generationer.

3. Vad gäller din inställning till kontakt mellan människor så utgår jag från vad du skriver.

nya tant lila sa...

Du var väl knappast med i det partiet på 1970-talet i den stora frigörelsens tid och före aidsen?

Det var jag, fast jag var ung och mycket gift och helt förskräckt över de äldre, gifta damernas frigjordhet!
Helt klart umgås yngre generationer på ett annat, säkert både mera troget och samtidigt friare sätt! Tveklöst.

Du missuppfattar nog vad jag skriver om du tolkar det på det sättet.