tisdag 13 september 2011

Anmäl!

Jag är rejält trött på att trakasseras av en kommentator för vissa saker jag skriver, nu senast min kritik av ÄB:s ämbetsutövning, som har fått denne kommentator att fullständigt göra ner hela min personlighet. Det är utan betydelse om han var nykter! Desto värre!
(Kommentarerna publiceras inte längre, och de är inte exets!)
Om man, som denne man, tycker att något är kränkande och personförföljande kan man ju anmäla inlägget!
Ingen skulle vara nöjdare än jag om de missförhållanden, som jag upplever i denna tjänsteutövning, kom upp i ljuset. Jag fattar inte varför ingen reporter har gjort research på detta, men man är väl inte så intresserad av Svenska kyrkan.
Man kan inte utöva ett ämbete inom kyrkan på det sättet att utlösningar blir tema med variationer, anser jag! Det borde alla kristna anse! Och detta har inget med mig personligen att göra i första hand, men min personliga historia har definitivt fått mig att uppmärksamma fenomenet.
Jag kommer osökt att tänka på Henrik VIII som halshögg sina gemåler på löpande band. Han ansåg nog också att han hade anledningar till detta!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ntl,

Självklart har du rätt att inte publicera vissa kommentarer - all rätt - men synd om du inte gör det. Läste de kommentarer som fanns på inlägget du refererar till, och kan hålla med om att tonen blev uppskruvad, men ändå - personen i fråga kommenterar ofta klokt och genomtänkt. Ibland far man iväg, det gör vi väl alla någon gång?

Samtidigt håller jag med dig om att det skulle vara intressant om journalister grävde mer i kyrkliga missförhållanden, för jag tror, tyvärr, att det finns att hämta där.

nya tant lila sa...

Jodå, visst kan det vara klokt, men rena personangrepp finns det ingen anledning att publicera, tycker jag. Det var i dessa fall absolut inget konstruktivt!
Och att beskylla mig för att gå på rykten i saker som jag har mycket god insikt i ger ju inget till debatten.
O, ja, det skulle göras mycket research för att lufta lite! Det blir väldigt instängt när människor blir skyddade genom sitt ämbete, så att de blir oantastliga. Ganska farlig trend, tycker jag. Lite STASI-manér så där!

vally sa...

De är så in i bänken avundsjuka på din briljanta hjärna.
Den klarsyn du besitter blir bara för mycket för somliga.

nya tant lila sa...

Tack snälla Vally, det ska jag sova gott på!