måndag 16 mars 2015

Trött på...

För några veckor sedan sade jag upp en prenumeration på ett magasin som jag hade prenumererat på i många år.
Den utlösande orsaken blev att jag inte kom fram på telefon till dem när jag hade fått fel inbetalningsbelopp, men detta var bara droppen.
För plötsligt kände jag mig så oändligt trött på all hurtfriskhet.

Med ålderns rätt vill jag nu slippa 
att vara duktig
att vara ungdomlig
att jaga 80-åriga (eller något sådant) älskare
att älska att resa
och att ha pengar till det

Jag är helt nöjd
om jag slipper vara duktig
om jag får lov att se gammal ut
(om jag slipper jaga/ha älskare)
om jag slipper resa, sitta i köer, vänta på försenade flyg, tåg, bussar, båtar. Det räcker att åka till mina barn och släkten i Stockholm och Lund.

Jag vill slippa allt det där som ofta bara sitter på fasaden.
Som när människor lägger ut sina mytbilder på facebook medan Livet i verkligheten håller på att rasa ihop!

Jag vill äntligen, vid min ålder, ha rätten att vara en normal människa med alla de brister och tillkortakommanden som alla människor faktiskt har! Därför orkade jag inte läsa mer!

Inga kommentarer: