tisdag 10 mars 2015

En kuslig kattupplevelse

På tal om katten kom jag att tänka på en otäck upplevelse.
Vår dotter bodde med sin sambo och deras djur på sjätte våningen i en förort till Stockholm. 
En dag när jag och katten Bellman var på besök gick han ut på balkongen. Grannen hade sin balkong cirka en halv meter från denna- och det var alltså sjätte våningen! 
Grannarna var inte hemma, men var bekanta till min dotter, och hon visste att de hade ormar i lägenheten. Dörren in till lägenheten var öppen.
Så vips i ett obevakat ögonblick hoppade min katt över balkongräcket in på grannens balkong.
Där stod han! Vi kunde ju inte klättra över på den höjden, och det var ju risk att katten skulle kunna falla mellan balkongerna på vägen tillbaka.
När detta hände var jag inne i lägenheten, och plötsligt hörde jag ett gällt skrik från hans förskräckta, tidigare matte. 

Det var faktiskt obehagligt! Men hur det var så insåg vår katt att han skulle tillbaka och tog ett skutt och kom över på rätt balkong till två ganska så skräckslagna personer som stod där! Och som sedan vaktade balkongen!

Inga kommentarer: