söndag 15 mars 2015

I Sverige vet vi alltid bäst, och vänstern har alltid svaret!

En liten bit av mitt hjärta kommer nog alltid att vara rött. Det hänger liksom med. Det är väl också den där röda biten som gör att jag uppskattar Margot Wallström.
Men så tänkte jag efter...

När jag ser henne med den där beskäftiga utstrålningen, där hon klart och tydligt talar om vad som är rätt och fel och hur andra länder ska ha sin lagstiftning måste jag börja fundera...

Visst vi kan tycka att vissa länders lagstiftning inte hör hemma i vår tid, men hur har vi det i det här landet?

Hur är det med de ibland mycket långa häktningstiderna, ja ibland flera år. Hur är det med poliser som gång på gång skjuter ihjäl folk? Hur är det med den bältning som fortfarande förekommer inom psykiatrin? 

Borde inte Margot Wallström ta sig en funderare över hur det är i det egna boet innan hon far ut och kritiserar andra?
Och framförallt, hur blir bilden av en utrikesminister som far fram som hela världens lilla uppfostrande, moraliska och fördömande morsa?

Nej, jag tror nog inte att hon är riktigt mogen för ett uppdrag som måste innehålla en hel del diplomati och respekt för oliktänkande!

Inga kommentarer: