lördag 21 mars 2015

Förföljelsen tar kraft från mig!

Jag känner mig vanmäktig!
Det måste vara paranoia som gör att man tror att mycket, som en annan människa skriver om, handlar om en själv. Vad kallas det annars?

Det måste vara en totalt förvrängd verklighetsuppfattning om man tror att en person, som så tydligt som jag har gjort, har visat att det är slut och att jag inte längre vill fortsätta kontakten, och man ändå på något konstigt sätt inbillar sig att jag skulle vilja detta och vara intresserad.
Är det underligt om jag kollar vad som skrivs på den bloggen? Det handlar givetvis inte om intresse för blogginnehavaren, utan för att jag vet att jag eventuellt måste rätta till osakligheter.

När jag skrev att jag inte hade hört av en person på tre veckor gällde detta en vän i Italien och inte någon som jag inte vill höra av! Men han lever!

Vad gör jag? 
Jag vill ha rätt att gå vidare i mitt liv utan ständiga kommentarer från en person som inte längre finns i det!

Inga kommentarer: