söndag 22 mars 2015

Härliga tillbakablickar

Jag är med i två facebook - grupper som handlar om gamla Malmö. De är jätteintressanta och väcker många tankar, minnen och också längtan HEM när jag ser bilder på sådant som jag känner igen! Så känns det, för Malmö är min födelse- och uppväxtstad.
Idag ställde jag frågan vad de olika biograferna i centrum hette, för det fanns en bild på en som jag inte kände igen.
Och nu har en massa kommentatorer gett information. Jättetrevligt! Nu vet jag namnen på alla de biografer jag besökte som barn och ung. Och jag var mycket på bio.
Fast vi bodde inte i centrum. Vi bodde i ett villaområde ut mot Limhamn på Nya Bellevue. Mostrar och mormor och senare en morbror bodde i villa mitt emot vår med en gång genom häcken som förband trädgårdarna.
Det var mycket finare än mitt trähus i Blekinge, även om det inte alls är så dumt! Och jag bor nära skogen! Och några kilometer från havet!






Inga kommentarer: