tisdag 17 mars 2015

Ingen musik i bepansrad tillvaro!

För tillfället lyssnar jag sällan på musik. Det går inte, för det har hänt för många saker runt mig. Den ena efter den andra har lämnat detta livet. Och de har ju inte varit gamla precis! Ja. allting är ju relativt men 50-70 år är väl ändå rätt så tidigt för att gå hädan.

Igår fick jag kännedom om ytterligare tre tidigare medarbetare i Oskarshamn som är döda. Det var nog längesedan jag talade med dem på skolan.

Musik har ju den egenskapen- förmodar jag på oss alla- att den liksom tränger bakom fasaden, och man blir värnlös. Den väcker känslor och minnen.
Alltså får det vara tyst här på dagarna. Undantag är i bilen, där jag lyssnar på P4, något jag aldrig gör annars. Men det beror samtidigt på att jag har fel på radion som inte kan ta in P2.

En dag, ganska snart, ska jag prova om det går att öppna portarna till det inre igen... Men inte just nu!


Inga kommentarer: