torsdag 31 oktober 2013

Mobbarna ligger alltid i startgroparna..

Det är onekligen intressant att se vad som händer när någon blir kritiserad. Genast dyker de vanliga mobbartyperna på bloggarna upp och sätter igång. Det är som om de ligger i startgroparna hela tiden, färdiga att sätta tänderna i någon.

Själv har jag besvär med ett ben och är för närvarande bunden till ganska stor sysslolöshet inomhus. Annars hade jag inte skrivit här just nu. Och struntat helt i vad gubbarna (för det är väl gubbar ?) har för sig på bloggarna.

Men det är faktiskt så att det är stor risk för att man ska bli utsatt för otrevligheter om man kommenterar på Åke Bonniers blogg eller på Dagbloggen. Därför försöker jag hålla mig därifrån, men när man så blir indragen UTAN ATT HA SKRIVIT NÅGOT DÄR, måste man ju gå i svaromål, om inte annat så för att kommentera det märkliga beteendet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag läste din blogg för länge sedan och reagerade så på det du skrev 12/5 2012. Om en hund går upp till övervåningen och gör sina behov mer än en gång så är någonting MYCKET fel.
Mannen i fråga skulle då skaffat sig hjälp. Är man inte kapabel till det är det djurplågeri och då ska man inte ha djur!

Så enkelt är det.

Djur kan inte prata därför ska det finnas en djurskyddsnämnd.

Jag vet att du har djur. Men när jag läste detta slutade jag tro på dig som en (djur)vänlig människa.

nya tant lila sa...

Det är väl så att jag är människovän! Intressant att du minns inlägget. Vi var många som reagerade på att man tog hunden från den gamle änkemannen, dessutom när passningen av den hade lösts. Det debatterades i tidningen också. Jodå, jag är visst djurvän.
Har du funderat över de gamla på äldreboenden som inte får komma ut på hela sommaren?

Anonym sa...

Jodå. Eftersom jag arbetar inom demensvården. (Jobbade även mitt i Caremaskandalen på Koppargården.)

Men djuren har en ännu mindre röst i samhället...

Och kan man inte sköta sina djur ens på primärnivå så ska man inga djur ha.

nya tant lila sa...

Håller i och för sig med dig, men i det fallet hade ju förhållanden ändrats för den gamle mannen, som hade haft hunden länge och sedan löstes det ju med passningen, men han fick inte tillbaka hunden.

Anonym sa...

Men har man förbrukat sin rätt att ha hund så har man...

Hoppas du får en fin helg trots all mobbing på Åkes blogg.

Det är bra att kvinnor hörs och syns, det är det gubbarna där retar upp sig på.

Kram!

nya tant lila sa...

Trevlig helg själv! Inte bara gubbar retar sig på kvinnor som hörs och syns...

nya tant lila sa...

Funderar över varför du plötsligt kom att tänka på det gamla inlägget om hunden NU?