söndag 27 oktober 2013

Att sätta klorna i någon

Det har faktiskt hänt mig flera gånger att någon kärring- troligen- för det är väl knappast unga kvinnor- börjar sätta klorna i mig på någon blogg värre än de hatade mig.
Vad har jag gjort dem?

En gång för något/några år sedan frågade jag dåvarande fästmannen, LFL, om det var någon som han kände, för man skulle ju nästan kunna tro att det var någon som var svartsjuk, så våldsam som reaktionen var.
Men han bedyrade att det var det inte.

Och nu hände något liknande. En människa som jag inte alls känner till frågar plötsligt biskop Bonnier vad han tycker om saker som jag har skrivit på min blogg, vilka hon citerade!!! Vad har han med det att göra? Det handlade ju inte om honom!

Sedan skulle hon hänvisa folk i kd till vad jag hade skrivit (skämtat) om folk i helvetet. Hon vet nog inte att kd är ett politiskt parti. Vi utlovar en hel del, men knappast att man ska komma till himlen efter döden!

Men hon kan säkert få adresser av exfästmannen till folk som det kan vara lämpligt att förtala mig inför.

Fast det lär knappast ha någon effekt!
Och vi är ganska så trötta på den sortens aktioner!

2 kommentarer:

LFL sa...

Det fås inga adresser från mig. Kvinnor kan nog riva ögonen ur varandra utan manlig hjälp. Men en sak måste du förstå: För många kristna är helvetet ett förfärligt skrämmande allvar, som man inte ens skämtar om.

nya tant lila sa...


Och vad i NT bygger man denna fruktan för helvetet på?