torsdag 31 oktober 2013

När andra bestämmer vad du tror.

Enligt en kvinna som säger sig heta Agnes så tror jag inte på Gud. Det har hon bestämt. Därför har hon kontaktat Kristdemokraterna och En Levande kyrka, för hon påstår att jag har ämbeten där, och då är detta inte lämpligt.

Nej, jag har inget ämbete. Jag är förtroendevald, och det är inte alls samma sak! Och jag tror på Gud!

Anledningen till hennes enorma upprördhet och hennes uppenbara önskan att få bort mig från de här sammanhangen var det jag skrev om att jag inte trodde på en kroppslig återuppståndelse efter döden och att jag skämtade och skrev att jag hoppades att, om det blev så , så skulle jag få en kropp som den var när jag var 20 år gammal, och så hoppades jag att jag kom till himlen, och att de jag inte gillade hamnade i helvetet.

Kan man ta detta på allvar? Helt otroligt!  Men därför tror jag inte på Gud enligt denne person.

Nu har jag aldrig uppfattat mina förtroendeuppdrag som att de är till för att vi som förtroendevalda ska arbeta för ett eventuellt liv efter döden, utan för ett kristet förhållningssätt i detta livet!

Är det konstigt att man klagar på politiker om man har den sortens vanföreställningar och förväntningar?

Tänk om människor som vill kalla sig kristna kunde ägna sig åt att försöka verka ha ett kristet sinnelag, i stället för att sätta igång och jaga och förfölja andra!

4 kommentarer:

LFL sa...

Och du har bestämt att jag har något samröre med denna Agnes, vilket härmed dementeras ytterst bestämt.

nya tant lila sa...

Va? Vad är det för struntprat? Det har jag väl aldrig gjort! Suck!!!

LFL sa...

27 okt 23.14 på din blogg. Jag är visst inte ensam om att vara senil, som du skrev häromdagen att jag är! Om du i stället för att ryggmärgsmässigt misstänka sammangaddningar mot dig, skulle upptäcka kärleken till dig, så hade vi båda kunnat leva lyckliga i alla våra dagar.

nya tant lila sa...

??? Övertolkning! Sammandrabbningar??? Jag orkar inte ens bemöta ordentligt!