torsdag 12 september 2013

Vissa vänner är speciella

Bland de vänner jag har i föreningar har vännerna i Skrivarklubben i Blekinge en alldeles speciell plats. Jag har varit med i klubben i många år, först på 1980-talet, men sedan var jag ur de år jag inte jobbade i Blekinge. När jag kom tillbaka för fjorton år sedan gick jag in i klubben igen. Medlemmarna där är mycket intressanta,och jag gillar dem starkt.
Vi har en medlemstidskrift, Groblad, som kommer ut med fyra nummer per år, där jag ibland skriver dikter och berättelser. Just nu håller en grupp på med att ställa samman en jubileumsskrift som vi har fått lämna in alster till.

I eftermiddags/ikväll blev vi i styrelsen/valberedningen som fyllt jämnt under året bjudna på mat på restaurang Parken i Hoglands park. Det är en nyöppnad restaurang (öppnade i somras) som med sina stora glasrutor ger en fin utsikt över parken. Trevligt umgänge och god mat!

 
 
 
 

Inga kommentarer: