fredag 13 september 2013

Fokusera för att nå fram

Kanske skulle kyrkans folk lära lite av allmän marknadsföringsteknik när det gäller att nå fram med sitt budskap. Numera talar man aldrig om att satsa brett, utan tvärtom att tänka på vilka målgrupper man vill nå och satsa på dem.

Självklart, tycker jag, att alla ska vara välkomna till kyrkan. Detta betyder inte för mig att man exempelvis ska kunna anställa imamer i verksamheten. Den världsvida kyrkan är inte en gränslös kyrka. Vi måste veta vad vi menar med en kristen kyrka och vad kristendomen står för.
Det är den inriktningen som är den allra viktigaste för mig i kyrkovalet: en kristen kyrka som jag tycker håller på att gå förlorad för ett allmänt mischmasch av miljöfrågor, satsning på jobb för arbetslösa, jämställdhet och mångkultur.
Svenska kyrkan håller på sina håll tveklöst på att sekulariseras!

Vi måste gå tillbaka och inte glömma varför kyrkan finns till; för att sprida evangelium om Jesus Kristus!

Inga kommentarer: