tisdag 17 september 2013

Är inte gubbarna lite eller helt senila?

Jag har just varit inne och tittat lite på de kyrkliga bloggar jag brukar följa; Åke Bonniers blogg och D.Sandahls.

Men nu tycker jag faktiskt att det börjar bli ganska så tydligt att det inte står riktigt rätt till överallt. Inte kan det vara normalt att fortfarande diskutera beslutet om kvinnliga präster och vigsel av samkönade par? Är inte de här frågorna lite överspelade inom Svenska kyrkan när besluten sedan länge är fattade?

De påminner mig om lärarna på Oskarshamns folkhögskola, där jag var rektor under 6,5 år på 1990-talet. När styrelsen hade fattat något beslut som inte passade dem, satte de igång och bearbetade enskilda ledamöter för att riva upp beslutet igen. Ja, det blev otroligt rörigt. Men det var inte det enda som var rörigt där!!!

Inga kommentarer: