tisdag 10 september 2013

Kyrkovalsdebatt?

Det är annonserat, och vi har fått inbjudan, till en kyrkovalsdebatt ikväll i Ronneby. Jag hade tänkt att gå som företrädare för vår nomineringsgrupp, Kyrkan i Tiden, på två personer. Men jag kände mig lite tveksam, för jag tycker nog att jag vill annonsera vårt valmanifest på annat sätt än i en debatt med de andra partierna.
Företrädaren för Kristdemokrater för en Levande kyrka är vår ordförande, och jag har lovat henne som medlem och styrelseledamot att närvara.

Nu fick jag se tankarna inför kvällens debatt på facebook. FiSk:en skulle utmana SD:s "starka kvinna" om papperslösa flyktingar.
Det hela ska tydligen gå ut på att sätta sig på varandra och att ha de vassaste argumenten.
Då tackar jag för inbjudan, men avstår.

Vi kan troligen föra fram det vi vill med kyrkan på ett annorlunda och bättre sätt.

4 kommentarer:

LFL sa...

Hur gick det?

nya tant lila sa...

Jag deltog i alla fall, fast inte i panelen. Inte så många där, men livligare debatt än jag hade förväntat mig.

LFL sa...

Vad handlade det om?

nya tant lila sa...

Kyrkovalet.