onsdag 25 september 2013

Är djurplågare psykopater?

När vi talar om psykopati tänker vi oss kanske grovt kriminella och mördare och andra som begår svåra brott.
Men undersökningar visar något helt annat. Psykopaterna finns i salongerna- bland annat! Det är inget ovanligt med chefer med psykopatiska drag!

En annan sak som har uppmärksammats är att de som plågar djur ofta också plågar människor och också kan ha den bristande empati som en psykopat har.

Se upp! Vem vet! Du är kanske gift med en!?

Och så finns det mytomaner också. Folk som hittar på saker och fantiserar.
Jag fick just ett mejl där det stod att personen ifråga hade lyssnat på Littorin som hade haft svåra depressioner. Han påminde om mig, skrev vederbörande.
 
Skribenten skulle kanske kunna upplysa mig om när jag har haft svåra depressioner som jag inte själv känner till!

Det är som en Kafkaroman ibland i livet!
Vad säger man?
Vad en dåre talar kan inte sju vise svara!

Inga kommentarer: