Ja, jag är verkligen trött på Jan Björklunds märkliga skolpolitik.
Nu vräks det ut en massa pengar till karriärlärartjänster.
Men är det inte så att de pengarna i stället borde ha gått till elever med speciella svårigheter som behöver extra stöd?
Jan Björklund verkar inte alls ha fattat att det handlar om elevernas INLÄRNING och lärarnas förmåga att främja denna, och inte om hur skickliga lärarna är att UNDERVISA=lära ut. Vi lever inte i 1950-talets samhälle när läraren stod och mässade i katedern, och eleverna satt tysta och stilla och lyssnade.
Det hade inte skadat om det hade varit en pedagogiskt skicklig person som var i Björklunds ställe, eller om han åtminstone hade haft rådgivare med de kvalitéerna.
Stackars elever!
Men är det inte ganska typiskt för folkpartisterna att de vurmar för titlar - och för ungdom. Det är sådant som gör att gedigenheten saknas!
1 kommentar:
För att få bättre disciplin på eleverna måste varje skola ha en egen profoss.
Jag föreslår dessutom titeln katedermästare.
Asessor är också en gammal fin titel, som bör införas. Eleverna kommer att bli så imponerade så att de sätter sig frivilligt vid korvstoppningsmaskinen.
Skicka en kommentar