söndag 22 september 2013

Heder år Jeanette Bonnier!

Igår var Jeanette Bonnier ju med i Skavlan. Jag har sett henne tidigare också i en intervju och hört ungefär detsamma som hon berättade igår.
Men det häftiga med denna tjusiga kvinna på 80 år är att hon utan att tveka berättar att hon har haft många relationer med män. Igår menade hon också att om kvinnan är oberoende ekonomiskt, så behöver hon inte stanna kvar i förhållanden som inte är bra. Då kan hon gå. Och det är med mig som med Jeanette Bonnier, ibland har jag gått, ibland har mannen i relationen lämnat mig.
Jag tänkte på det med ekonomin efteråt, med tanke på min egen lite brokiga relationshistoria. Det är klart att jag inte hade kunnat leva ensam om jag inte hade haft de ekonomiska möjligheterna till detta.

Undrar om jag med sämre ekonomi hade uthärdat bättre i halvdana relationer! Det är ju skönt att man slipper prova!

1 kommentar:

Tommy Johansson sa...

Helt kort , en mkt intressant Å ÅÅ....Sexi Lady ! anser Tommy! (the Krucefix man)