onsdag 28 maj 2014

Ovärdiga debatter


    1. Tänk, tant lila, jag slog vad med mig själv om en miljon på att om jag skrev "hyfsa till dig" så skulle du genast skriva att så får man inte tilltala "en äldre kvinna". Och jag vann!

      Men jag har tänkt mycket på det du skrev och hur jag ska svara, med tanke på att jag är sfi-lärare. Men du måste tro mig att jag aldrig skulle lära mina elever "Tjänare!".

      I vilket fall, "Fuck you" förstår jag vore helt fel att skriva, men jag tänkte på att med tanke på din ålder kan det kanske vara på sin plats att skriva:

      "Vill tant vara så vänlig och ta sig i brasan?"
       
      1. Det hann skrivas åtta kommentarer om diskussionsämnet (hur kyrkan behandlar sina anställda) innan hela diskussionen kantrade och började handla om sex. Den första sex-kommentaren kom 10.35 från Anonym, som sedan visade sig vara sign Jag i Halland. och sign Anna var inte sen att hänga på. Denna kvinna (?) vekar bli väldigt upplivad av verbal-sex med anonyma präster. Syndigt ska det vara, för synden är bitterljuv. Annars finns det väl bloggar som hyllar alla former av sex, med vem som helst och hur många som helst, som den renaste formen av kärlek. Men då saknas förstås den där extra kryddan.

        Varför inte stoppa fortsatt kommenterande, när sexfreaksen har tagit över?
         

        1. Den där kommentaren, LFL, var en verklig förebild för oss alla när det gäller att inte komma med grova personangrepp!

          Men tänk, LFL, om Dag Sandahl lyder dina råd - hur tror du det går för dina kommentarer då? Bara en liten oskyldig fråga.

          Jaja, här sitter man och är upplivad minsann. Men obs att verbalsexet gäller PRÄSTER, så kan du inte åtminstone någon gång ibland lämna mig ifred?


      1. Läs ovanstående! Så här debatterade en Sfi-lärare och min nu före detta fästman häromdagen på Bloggardag. Är detta en värdig debatt? Värdiga invektiv mot mig?
      2. Hade någon stannat kvar i en relation med en man som drar till sig den här sortens debattörer? Och nog måste man undra på vilket sätt han inte lämnar henne ifred!
      3. Detta är långt, långt under min värdighet!
      Och borde inte en präst i Svenska kyrkan censurera den här sortens inlägg? Är de värdiga kyrkan?




Inga kommentarer: