måndag 26 maj 2014

M backar, SD framåt, är det konstigt?

Igår vid valvakan undrade jag om hela public service styrdes av vänstern. För hur kunde de intervjuade sitta och beklaga att SD hade gått framåt och tala om hur rädda de var för det. Var det ingen som kunde säga att de var rädda för kommunistspöket med denna vänster på frammarsch?
Fredrik Reinfeldt fortsätter att rabbla arbetslinjen i ett Europa fullt av arbetslösa och envisas med ett generöst öppet land.
Det förvånar inte mig att Mp gick framåt när man har EU-politiker av den kvalité som man visade upp. Jag är rädd för deras politik här i landet med höga energipriser, men jag är övertygad om att de gör ett mycket bra jobb i EU.
I Blekinge gick SD starkt framåt. Det är väl inte så konstigt när man har ledamöter i partiledningen härifrån som vi har kunnat följa i flera år.
Men varför går då SD framåt?
Kan det vara så att människor har tröttnat på en flyktingpolitik som verkar vara huvudlös och som inte håller kvalité i praktiken?  Folk har kanske tröttnat på stenkastningar och bränder, på att polis och brandkår inte kan ta sig in i vissa förorter, på risken att få sina bilar uppbrända utanför sina bostäder? Folk kanske inte tycker att gatorna i storstäderna ska fungera som arbetsplats för Rumäniens fattiga, utan att Rumänien borde ta ansvar för dem? Folk har kanske tröttnat på kaos och skitprat, där verkligheten står i bjärt kontrast till de vackra orden.
Jag har vistats - och bott- tillräckligt mycket i Stockholms södra förorter för att veta hur det här landet ser ut. I verkligheten!
Nej, där i förorterna har nog inte SD framgångar. Där finns ju mycket få svenskfödda. Vårt land är ockuperat av främmande makter.
Jag har också tröttnat, men ännu har SD inte fått min röst. Inte ännu!

Inga kommentarer: