onsdag 28 maj 2014

Att köra sig själv in i ensamhet

Ibland undrar man. Hur kan det komma sig att den här personen verkar vara helt utan vänner och sociala kontakter? Det verkar ju vara en trevlig människa.
Men efter ett tag förstår man. Man förstår alltför väl, för sådana människor lever ofta i någon sorts total destruktivitet i sina liv.
De lyckas förstöra allt omkring sig och får människor att totalt tappa förtroendet för sig.
Om man ska leva i en gemenskap, måste man givetvis skapa ett Vi. Man kan inte demonstrera andra Vi och antagonism MOT den person som man ska bygga/upprätthålla gemenskapen med.
Man kan till exempel inte hålla morsan bakom ryggen mot svärdottern, det lär väl annars vara mycket klassiskt. Man kan inte hylla sin syster och förkasta allt det som kärestan gör.
Inte heller kan man i det offentliga rummet kränka den man är tillsammans med genom att spela ut mot/med andra kvinnor eller
inta en negativ och hånfull ställning till sin partners åsikter och tro.


Med tanke på det ovanstående och med avseende på den senaste tidens bloggdebatter meddelar jag här offentligt att jag lämnar min relation med LFL. Det blir säkert bäst för oss båda, i synnerhet för mig! Han får lycka till att hitta andra offer att kränka och psyka! Jag kan bara beklaga dem!

Inga kommentarer: