torsdag 1 maj 2014

Är KD:s slogan "För familjen" taktisk inför valet?

När man ska gå ut med en slogan, brukar man fundera över vilka målgrupper man vill nå. Det är i det läget rimligt att fundera över vilka väljare man har som politiskt parti.
Vad tror ni? Tror ni att den stora väljargruppen inom KD är familjer, unga familjer? Har man undersökt detta innan man gör "För familjen" till sin stora slogan? Det undrar jag. Jag tror att det är många äldre som säkert är ensamstående, kanske änkor och änklingar som röstar på KD. Hur känner de sig när det inte verkar finnas något parti- undantaget SD- som talar om de äldre inför valet? Inte ens KD som tidigare har verkat vara ett säkert kort.
Mig stöter denna slogan bort för jag upplever den som inskränkanden. Men så har jag också lämnat KD och nöjer mig med Seniorförbundet i KD. Där kan man ju hoppas hitta en plattform för att driva äldrefrågor, även för dem som är ensamstående.

Inga kommentarer: