måndag 5 maj 2014

Att hata och mobba ligger i tiden

Vår tid är så genomsyrad av mobbning att man kan kräkas över det. Man måste hata någon och mobba någon.
Är det någon som inbillar sig att bemötandet som en del vänsterfolk har när Jimmie Åkesson framträder är annat än mobbning? Jag tror inte att de har en aning om Sverigedemokraternas valprogram. Men hatar det gör man, och applåderas för detta gör man också. Det är väl ändå höjden av trams att hänga en pizza i luften när en av de demokratiskt valda partiernas företrädare framträder. Ovärdigt! Löjligt!


Ännu bättre är det att hata nazister. Hade man kunna bränna dem på bål hade man säkert gjort detta, nu ringer man bara i kyrkklockorna. Nazisterna gasade judar, romer och homosexuella. Är det deras tur att bli gasade eller brända nu? Det påminner mig om att jag hörde att apartheid hade börjat inom kyrkan. Så gör man om man vill skapa motsättningar.


Om man INTE vill skapa motsättningar talar man med folk, då söker man gemensamma anknytningspunkter, då bjuder man in dem till kyrkan. Det beteende man har är inte det minsta hedervärt! Det är mobbning! Mobbning utfört av sådana som jag känner som riktiga mobbartyper! Faktiskt! Vi och Dom!
Förr fanns det en bild som man brukade köra runt, men jag har inte sett den på flera år nu. Det var en man som pekade och sade
- Jag vill vara jämlik med den och med den och med den, men inte med den och med den!

Inga kommentarer: