söndag 3 mars 2013

Vissa mejl klickar jag bara bort

Det är strålande sol här idag,  men lite snö ligger fortfarande kvar. Jag ska strax ta en promenad när jag har ringt några samtal.

Vaknade av att en släkting, som också håller på med en guideutbildning, ringde. Det är ganska kul att kunna starta på nytt med något efter pensioneringen, och så gäller det ju att ta tillvara det man är bra på.
Själv måste jag lära mig Power point till en föreläsningsdag som jag ska hålla om några veckor. Lite efter är man ju i viss teknik!

Fick en massa mejl i inkorgen imorse. En del läser jag inte ens längre. Jag bestämde mig igår att bara klicka bort dem som kan innehålla personliga trakasserier från en bekant och inte låta mig beröras av dem överhuvudtaget.
Varför skulle jag ta emot en annan människas okvädningsord om mig en strålande vacker söndagsmorgon?
Relationer  går fel, kanske var de fel från början. Detta måste man lära sig att acceptera.

Nu ska jag gå på jakt efter vårblommor i trädgården. De måste finnas under snön i rabatterna!
Sedan ska jag göra en uppgift till tyskkursen på Linnéuniversitetet och forsätta att förbereda en guidning nästa vecka för nyanställda i kommunen.
Och hinner jag ska jag baka mörkt bröd och en tårtbotten, som jag ska frysa in för kommande bjudningar.

Inga kommentarer: