måndag 25 mars 2013

Det är ju bara ord...

Min ordtrötthet börjar verka bli konstant. Det är som om en massa ord bara snärjer och tröttar mig. Verkligheten finns inte I orden utan BAKOM orden.

Det gör mig också mycket fundersam att så många kyrkliga företrädare tycks tro att man kan diskutera och debattera fram Gud/Kristus och att han (jag säger han) lät sig inkarneras för drygt 2000 år sedan, fick några efterföljande apostlar och sedan överlämnade resten till trycksvärta och bibliska böcker, sammanställda av x antal gubbar,( förmodligen gubbar, för så brukar det se ut i gamla kyrkliga sammanhang, ja, i nya i Vatikanstaten också) för oss andra att tolka!

Om det vore så, då hade vi nog en otroligt lat Gud!

Ånej, Gud verkar nog för fullt bland oss, fast vi har nog mycket tilltäppta sinnen för detta många gånger!

Jag tror att det finns en Guds plan och vilja med våra liv, och när vi inte följer de vägarna då blir det stopp i systemet. Då går vi liksom i lås.
Guds vägar är nog långtifrån alltid våra vägar!

Inga kommentarer: