lördag 2 mars 2013

För gammal för Melodifestivalen...

jo, det är man definitivt i min ålder, men jag brukar se den och till och med rösta. Så bidrar man väl med några tior till välgörenhet.
Den första deltävlingen tyckte jag var bra och röstade också på ett av de vinnande bidragen, som jag tror kommer att vinna hela festivalen.

Vackra kvinnor i slimmade, blanka dräkter göre sig inte besvär! Det har vi sett flera gånger nu. Antagligen retar de folk.
Bättre är det med killarna för dem röstar man fram. Är det sant att hela slutfinalen bara består av gossar/män? Bedrövligt i så fall!

Det kusliga har jag tyckt är att jag har kunnat förutsäga vilka bidrag som skulle vinna utan att jag själv har tyckt att de var bäst. Är det åldern som har gett insikten i det svenska folkets preferenser och mentalitet?

Den unge Anton var ju söt. Med några toner upp och ner lyckades han genomföra sitt nummer. Vare sig han nu var kissnödig eller hade för trånga kalsonger så såg det återkommande greppet över könsorganet löjligt ut, tyckte jag, gamla människa. Dock, väl medveten om att det säkert var en på de yngre ytterst upphetsande gest. Ack ja! Hos mig gav det alltså helt andra associationer.

När jag var ung gick inte männen runt i för trånga brallor och tog sig heller inte på könsorganet offentligt. Men man är väl helt urtida numera, och förstår säkert inte finesserna i framförandet.
Synd att inte den andra låten vann, för den röstade jag på. Men...

Carolina af Ugglas körde ju på liknande tema som senast. En karl som hade hittat en annan kvinna. Hennes man ser väl knappast ut som om han var den jaktbenägna sorten, så det är nog inte självupplevt. Det är väl bra det, för sådana karlar ska man inte gråta över...

Det ska man nog inte göra över några överhuvudtaget! Jag har för närvarande fått ganska så nog av den varan i mitt privata liv.
Men vad är det för sort jag ständigt drar på mig? Det måste vara något i min utstrålning som är fel!

Inga kommentarer: