torsdag 21 mars 2013

För sent?

Det finns så många föreställningar om allt möjligt. En av dessa är att saker tar slut vid en viss ålder.
Numera är det modernt att man ska våga nya förälskelser vid hög ålder, och den kan vara riktigt hög. Jo, ids man så...
Annars finns det väl enklare saker att syssla med!
Det kan ju aldrig bli detsamma att möta någon när man är gammal och redan har levt ett liv, som att träffa någon när man är ung och får en massa upplevelser gemensamt. Att inbilla sig att det går lika bra är säkert bara nonsens i de allra flesta fall.

Däremot är det aldrig för sent för nya vänner. Det finns många sammanhang att träffa folk i. Är det någon gång man inte behöver vara ensam så är det väl som pensionär. Aktiviteterna översvämmar marknaden. Man skulle kunna tro att det nu gäller att verkligen sätta fart på livet.

Just nu har jag snurr på allting, tycker jag. Kurs, konferenser, jobbplaneringar, möten och träffar med släkten. Jag försöker sortera upp och ta en sak i taget.
Och den första saken jag ska ta idag är att ta ut däck ur förrådet för jag ska ha nya däck och behöver de fälgarna.
Alltså, det är bara att sätta igång...

Inga kommentarer: