torsdag 7 mars 2013

Ich bin eine von denen, die von Fredrik Reinfeldt geliebt sein müssen..

så presenterade jag mig på årets kurs i tyska på Linnéuniversitetet i Växjö. Det vill säga på svenska att jag måste vara en av dem som måste vara älskad av Fredrik Reinfeldt.... för jag jobbar ju fortfarande, trots att jag har fyllt 70 år.
Och det verkar bli mer och mer jobb!
Men, samtidigt har jag en längtan efter ro och stillhet, efter att göra ingenting, bara sitta som tjuren Ferdinand och lukta på blommorna. Möjligtvis måla dem i akvarell.

Idag har jag haft årets första guidning, denna var för nyanställda i vår kommun. Och så passade jag på att vara med på den inledande föreläsningen av förvaltningscheferna. Lunch fick jag också på en av mina favoritrestauranger i Brunnsparken!
Men nu är jag trött, för jag fick också förbereda mig igår och läsa på om de olika institutionerna och provköra turen.



Inga kommentarer: