lördag 1 december 2012

Vingklippt

På nytt kan jag konstatera att det inte går att bo där jag bor utan bil, i vart fall inte om man vill komma någonstans.
Jag har länge hört att det var ett konsigt ljud i bilen, men vid provkörningen på verkstaden kunde de inte hitta något. Det kunde däremot bilbesiktningen igår, och nu får jag inte köra särskilt mycket förrän efter bilreparationen om några dagar.
Visst är det tur att bilbesiktningar finns!

Då, när man är utan bil, börjar problemen här.
Igår skulle jag hem från en julfest, men sista förbindelsen från Ronneby gick klockan nio på kvällen. Nu fick jag skjuts, men ändå!

Idag skulle jag upp till Tingsryd på eftermiddagen. Jodå, jag kan komma dit via Ronneby, men det  finns inte många förbindelser.

Det mest anmärkningsvärda är dock detta att man inte kan ta sig hem efter klockan nio en vardagskväll och klockan tio på helgerna från vår huvudort i kommunen.
Länge leve kollektivtrafiken!

Ronneby järnvägsstation från gångna tider.

Inga kommentarer: