lördag 15 december 2012

Varför vrålar tjejerna?

Jag har just sett några minuter av en konsert med Justin Bieber, som hörs här i bakgrunden när jag skriver.

Varför vrålar tjejer på det viset när någon idol uppträder? Är det någon sorts galna parningstjut eller vad är det?

Det här påminner mig om det som nästan var motsatsen en gång i mitt förflutna. En manlig strippa skulle uppträda i Ronneby och tidningen, där jag jobbade som frilansreporter, skulle skriva om det, men ingen manlig reporter hade tillträde, så jag skickades dit.

Tillställningen var jättekul! Till applåderande tjejer ålade den vackre killen runt medan han klädde av sig. Men kalsongerna behöll han på!
De närvarande kvinnorna var helt med på spelet och tyckte alltså att det var KUL, det hördes och syntes verkligen.

Jag kunde inte låta bli att jämföra med de män som jag, som reseledare i Hamburg, hade sett sjukt och lystet stirra på kvinnliga strippor.

Det är kanske inga parningsvrål som tjejerna presterar på konserterna med unga killar, trots allt! De har kanske bara kul!

Inga kommentarer: